نشانه های موفقیت

نشانه های موفقیت

نشانه هایی وجود دارند که تصدیق می کنند شما در راه موفقیت قرار دارید. در نتیجه چندین مصاحبه و همچنین صحبت با صدها فرد موفق هفت نشانه مشترک را توانستیم بین آنان تشخیص دهیم. این موارد تئوری و شعار نیستند بلکه نشانه های واقعی دیده شده در افراد موفق واقعی هستند.

  1. افراد موفق عادات خوب دارند و افراد ناموفق عادات بد مانند سیگار کشیدن، تنبلی، تماشای زیاد تلوزیون و بی برنامگی. عادات دلیل 95% از رفتارهای ما هستند پس می توان نتیجه گرفت بهترین اشخاص بهترین عادات را دارند عاداتی نظیر سحر خیز بودن، تمرکز کردن، کتاب خواندن، تمرین کردن و ورزش. شما چند تا از این عادتها را دارید؟
  2. افراد موفق به طور شگفت آوری کوشا و پرکار هستند. چه اندازه برای اهداف خود پشتکار نشان می دهید؟ زمانی که شرایط سخت می شود چطور؟ تا چه اندازه با نا امیدی مبارزه می کنید؟ سخت تلاش می کنید وتسلیم نمی شوید؟ یا تنبلی می کنید و دست از تلاش برمی دارید؟ تلاش مداوم و ادامه دادن به راهی که به اهداف منتهی می شود و تسلیم نشدن از نشانه های افراد موفق است.
  3. افراد موفق به توانائی های خود اعتماد دارند. تردید داشتن به توانائی های خود و ترس، دشمنان بزرگ موفقیت هستند. افراد درگیر این افکار مأیوس کننده می شوند که آیا من توانائی این کار را دارم؟ یا اینکه به اندازه کافی برای این کار خوب هستم؟ باید بدانید هیچ چیز مهمتر ار این نیست که خود را باور کنید و به توانائی هایتان ایمان داشته باشید و کوچکترین اهمیتی ندهید که دیگران چه نظری در مورد توانائی های شما دارند. اگر اعتماد به نفس داشته باشید اعتماد به نفسی که ناشی از شایستگی و توانائی است هیچ مانعی دیگر اهمیت نخواهد داشت. البته ایمان داشتن به خود زمانیکه بقیه مشوق هستند کار آسانی است اما هنگامیکه دیگران به توانائی های شما شک دارند می بایست با اقتدار خود را باور داشته باشید. توجه داشته باشید که اعتماد به نفس با تکبر بی جا و خود برتربینی یکسان نیست. اعتماد به نفس اعتقاد به توانائی های خود است. نه تنها در سخن بلکه در عمل و بکارگیری آنها در جهت اهداف و بالا رفتن از پله های موفقیت. آیا حاضرید هر چه دارید را در جهت اهداف خود به کار گیرید یا اینکه تردید دارید؟
  4. افراد موفق از توانائی برقراری ارتباط بهره مندند. اگر بکرترین ایده ها و تازه ترین نظریه ها را هم داشته باشید اما قادر به برقراری ارتباط مؤثر نباشید، ارزشی نخواهد داشت. منظور از برقراری ارتباط توانایی ارتباط گیری مؤثر از طریق ایمیل، تلفن، فضای مجازی، گفتگو، جلسه و یا حتی سخنرانی است. تمامی اینها مهارتهای ارتباطی هستند، توانائی آگاه کردن دیگران از نظراتمان و حتی قانع کردن و تشویق افراد به انجام کاری. بسیاری افراد موفق اذعان دارند دست یافتن به مهارت ارتباطی تأثیر بزرگی بر روند موفقیت آنها داشته.
  5. افراد موفق بسیار مطالعه می کنند. بیل گیتس حتی با وجود توانائی ها و موفقیتهای زیاد، هنوز هم حداقل روزی یک ساعت مطالعه می کند. افراد بسیار موفق و مشهور در هفته حتی چند کتاب مطالعه می کنند و همچنان مشتاق یادگیری هستند. اگر می خواهید به موفقیت برسید باید هر لحظه در حال یادگیری باشید. مطالعه کتاب، هم صحبتی با افراد فرهیخته و موفق، خواندن مقاله یا گوش دادن پادکست نباید از برنامه روزانه شما حذف شود. افراد بسیار موفق همواره در حال خواندن و یادگیری می باشند و هیچ وقت دست از دانستن و فهمیدن بر نمی دارند.
  6. افراد موفق از شکست نمی ترسند بلکه شکستهای خود را در آغوش می کشند. این افراد در مورد شکست خوردن مثبت فکر می کنند و همواره از شکستهای خود به خوبی یاد می کنند. والت دیزنی در جوانی و قبل از موفقیت به نداشتن خلاقیت متهم شده بود!! و بسیاری افراد موفق و مشهور در هر زمینه، بارها و بارها و بیشتر از هر کس دیگری شکست خورده و پس زده شده اند. فرق افراد نا موفق با این اشخاص نبود توانایی یا عدم دانش نیست بلکه نداشتن اراده است. چرچیل می گوید: موفقیت رفتن از یک شکست به شکستی دیگر است بدون اینکه اشتیاق از دست برود.
  7. افراد موفق هوش احساسی بالائی دارند و نه لزوماً IQ بالا. افراد موفق ممکن است باهوش ترین افراد روی زمین نباشند اما اطراف خود را با افراد موفق، آگاه، روشن بین و خلاق پر می کنند. ممکن است بهترین دانش جویان نباشند اما هوش احساسی بالایی دارند . هوش احساسی یعنی آگاهی از خویش، تواناییها، استعدادها و خواسته های خود و نیز به کاربردن هوشمندانه آنها در جهت اهداف. در کسب موفقیت هوش احساسی یا EQ بسیار مهمتر از IQ است. چرا که هوش احساسی قابل یادگیری و پرورش است. بالا بودن سطح هوش احساسی باعث می شود افراد تحت تأثیر فشار و سختی تغییر مسیر ندهند، آرام و با ثبات بمانند و بدانند با استرس و نگرانی چطور کنار بیایند. حتی اگر اوضاع و شرایط علیه آنها باشد. اشخاص موفق همچنین دارای خودآگاهی هستند به این معنا که می دانند در چه زمینه ای خوب هستند و در چه زمینه ای بد. بر نقاط قوت و نقاط ضعف خود احاطه دارند. می دانند چطور بر احساساتشان کنترل داشته باشند، با قدرت احساس ناکافی بودن و افسردگی را پس می زنند.

اکنون با این هفت نشانه ای که ذکر شد می توانید حدس بزنید احتمال موفقیتتان چقدر است. اگر این خصوصیات در شما نیز وجود دارد تبریک می گویم شما فرد موفقی خواهید بود.

 

Dan Lok,Apr2019

سمیه اصغری سارجوق، مدیر آموزشی گام کلس

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gc-phone-pack

بعد از تکمیل فرم زیر کارشناسان ما ، در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت

This field is for validation purposes and should be left unchanged.